tisdag 25 januari 2011

Varför Marcus Birro?..

Att det blåst kring Marcus Birro har gått mig helt förbi eller också hände det nyss..det går ju så ofantligt fort på nätet.

Försökte nyss med hjälp av diverse blogginlägg uppdatera mig på vad som hänt som nu orsakar att Aftonbladets rubrik vill ha de till att Marcus Birro lämnar Sverige.

Åter fascineras jag över nätets snabbhet att förmedla nyheter..eller nyheter och nyheter..jag vet inte det jag! Det förmedlas en väldig massa rubriker..åsikter och värderingar. De liksom svischar förbi utan särskilt mycket substans men blir under resans gång till sanningar som folk går igång på och bland annat bloggar om.

"Bloggdrevet" är det det senaste mediadrevet som ser som sin uppgift att piska upp stämningar och göra möjligheten att blogga till att få medial uppmärksamhet på någon annans bekostnad..jag gillar det inte..INTE!

Nu är den käre Birro föremål för bloggdrevet..de driver så hårt att Aftonbladet flashrubricerar på det här sättet..som kan få vem som helst att krokna. Man utser hatobjekt..fy fan vad uselt det är!!

Den här gången var det den käre Marcus Birro och jag kan verkligen inte förstå det..varför då? vad är det hos Birro som gör att hur många bloggare som hels går till angrepp mot honom..Reflektera för tusan!

Upplever Birro som en jordnära.. intellektuell..ärlig..och ödmjuk person. Han är inget som helst hot mot någon ..jaa om man är motsatsen då..då är det klar att man blir provocerad men det är för mig så fullkomligt främmande att han skulle vara "näthatad"..det är ju fruktansvärt!

I min ambition att "läsa på" så gav jag upp ganska snabbt ..det är då rakt skittråkigt att läsa texter där man ser att..i det här fallet bloggare.. funderat så in i helsike på formuleringarna för att riktigt "få till det" i sin målsättning att förstärka Marcus Birro som hatobjekt.

Ja la ner min uppdatering ganska omgående för jag tänkte..magkänslan..är Marcus en  person man hatar..neej. Då så.då behöver du inte läsa mer Ewa!

Tack Marcus för du så öppet delat din erfarenhet av att vara alkoholist..Tack för all mänsklighet gestaltad i samband med Er graviditet och missfall!..Tack för alla fantastiska kvällar i Karlavagnen och ditt engagemang och förmåga att samtala med människor!

Du är älskad av många Marcus Birro!

4 kommentarer:

  1. Marcus är en klok man. Nästan lika klok som min storasyster.

    SvaraRadera
  2. Fin du är lillasyster! Moster funderar över om det har kommit några prickar?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nope, nada prickar... Hannahluttan har inte heller visat sig vara vit runt munnen men matvägrar och har dålig magge fortfarande... men humöret är det inget fel på. Uppdatering följer! :=)

    SvaraRadera
  4. Lilla Hannah då..hmm något virus då förståss som läker ut via magen..dricka vätskeersättning då så hon behåller balansen i kroppen av salter och mineraler..

    Puss i pannan från moster <3

    SvaraRadera