söndag 20 februari 2011

Änglagård, tredje gången gillt..

Ja, vilken underbar film!
fem p
Hela gårdagen var underbar. Efter en solig turné kring Västerås vid Mälaren och omgivningarna i Gäddeholm avnjöt Älsklingen och jag en otroligt god Asiatisk helgbuffe´ med så många rätter att vi inte orkade smaka av allt.. tänk Sushi i massor..GOTT!

Filmen var precis så bra som jag hoppades, kanske rent av den bästa av de tre Änglagårdsfilmerna. Filmfotot, filmkaraktärerna, storyn och skådespelarinsatserna.. jaa helt fantastiskt.

Hur vet man att en film är bra? joo, när filmen fångar ens intresse hela tiden..när man känslomässigt dras med och jag måste säga att Colin Nutlys förmåga att fånga det svenska i bilder, personligheter och intrigen håller måttet.. man känner igen sig!

Tycker de andra Änglagårdsfilmerna och även Sista Dansen har lyckas fånga karaktärer som finns i vårt Svenska samhälle. Å andra sidan har jag inte så mycket erfarenhet av andra samhällen..det kanske fungerar lika i en by mitt ute i ingenstans i afrika men det har jag som sagt ingen erfarenhet av.


Nu är det söndagen som ska upplevas!
Önskar Dig en god söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar