lördag 19 februari 2011

Uppe med tuppen..

ska det verkligen vara nödvändigt en dag som denna? -18°c och svinkallt!

I natt har jag drömt om att jag började ordna för sommaren. Jag drömde att jag tog in familjen änglatrumpet..de stora fuchsiorna..ja och pelargonerna. De fick ny jord och växtkraften var enorm.

Det känns snopet att vakna och förstå att allt jobb med att bära växter inte har hänt. Jag ser det som ett tecken..det är dags att börja väcka växterna som har vintervila ute i förrådet.

Fuchsiorna blommade från april till de togs in..översållade med blommor. De fortsatte inne i förrådet och skjuter fortfarande knopp där inne i mörkret..vilken växtkraft.

Det här är vyn från vårt vardagsrum nu. Jag försökte fånga köldfrosten i träden en bit bort dit solen nu når men kameran kunde inte se så långt bort men det är vackert kan jag lova.

vinter från vardagsrummet

Nu är det lördagsmys som står på dagens agenda. Min stora kärlek har ordnat med lunchbuffe..biobesök och annat mysigt resten av dagen! Så jag ska alltså njuta av dagen!

Carpe diem!

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild! :)

    Vi hade 22 nu när jag gick upp vid 07.30... :(

    SvaraRadera
  2. Vi har en fantastisk vy från vardagsrummet..alla årstidet!

    Usch vad kallt..det räcker nu tycker jag..jag känner mig som en gammal bil..oljan har stelnat i systemet. Stel..och svårstartad :)

    VILL HA VÅR NU!!!

    SvaraRadera