fredag 25 februari 2011

TOKSNÖAR..

som någon tryckte på ON.. det fullkomligt vräker ner!

SKA DET ALDRIG BLI VÅR????

Efter en hel natts sömn är jag inte ett dugg piggare..snarare tvärtom.

Processen tär..vintern och kylan tär och nu får det bli mycket av den dyra varan att lura sig själv i ren överlevnadsstrategi.

Jag vet som vanligt vad jag behöver..det tror jag alla vet innerst inne.. men när jag inte har möjlighet att påverka så tär det.

Jag kan inte påverka vintern..bara acceptera och då får jag lura mig själv att “det är inte långt kvar..de gröna små vårknopparna kommer snart för det är snart mars”

Processen kan jag inte heller påverka mer..bara acceptera att “jag har gjort allt jag kan, nu måste andra agera och det är närmare avslut än någonsin tidigare”

Hade för en stund sedan..efter telefonsamtalet med Försäkringskassan..bestämt “att jag går på långpromenad” ..nu vill jag inte trots att jag behöver. Jag kan inte lura mig till att det är skönt att gå ut i snöstorm!

2 kommentarer:

  1. Man får välja sina strider, en promenad kan vara skön, men i snöstorm? Nej, det blir inte riktigt samma känsla då. Du får sätta dig ner och tänka att du gjorde det viktigaste (samtalet till fk) och nu kan du belöna dig med att stanna inne i värmen och titta på de fjånar som ger sig ut ;)

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Klokt sagt <3

    Vet att jag mår bra av att göra saker men nu har jag inte något driv..då gäller det att tillåta det. DET är inte min starkaste sida !

    Något som är bra är att sätta sig på en stol och stirra..konstatera att det är bara det som ska göras och känna efter..ordentligt ..hur det känns!

    Lyssna på alla ljud man inte hör annars..och uppleva tystnaden från mediabruset.

    äta lunch coh sova middag!
    Så får det bli!
    KRAM <3

    SvaraRadera