måndag 7 februari 2011

Datorkrångel..Hackad?

Virus eller ..något är fel i alla fall! Min kära kompis har krånglat sen i morse och märkliga saker har hänt.

Det senaste fenomenet hände för ens stund sedan när jag satte på högtalarna ..trodde att jag hade livlig fantasi förstår du.. men döm om min förvåning när jag hör tangentknatter..det skrivs på ett tangentbord!

Jaa, jag hade ganska många likar öppna och stängde systematiskt ner en flik i taget ..neej ingen skillnad ..tangentbordknatter från min dator ..när jag hade en flik kvar och precis skulle stänga webbläsaren så vips ..slog datorn av ??!!??

Känner du igen beskrivningen och har en teori kan du väl höra av dig.

Har rensat kraftigt och kört en dunderkur Antivirus och nu börjar Klass 9 A!

3 kommentarer:

  1. När jag häromdagen själv råkade ut för System Tool 2011 var jag runt och läste lite på nätet och på något forum var det någon som skrev om just knappande tangentljud. Ska se om jag hittar var det var, återkommer!

    SvaraRadera
  2. Ja men här var det ju https://www.flashback.org/p28059042
    Kanske inte alls det du var med om...men... :-)

    SvaraRadera
  3. Tack vännen..ska läsa då!
    Det var riktigt obehagligt..att ngn skrev på tangentbordet :o
    Sen var det någon som sa på FB att det var ngn slags reklam..vilket inte var omöjligt med alla flikar jag hade öppna i webbläsaren.

    Tack och KRAM
    Ewa

    SvaraRadera