måndag 21 februari 2011

FNs Barnkonvention - Barnets bästa..

Efter att förra veckan ha gjort en anmälan till socialtjänsten om att barn far illa, kan jag nu på måndag eftermiddag konstatera att utredningsprocessen dragit igång. Jag vet att mamman är informerad och nekar till de anklagelser som anmälan innehåller. Jag vet också att den äldsta av minaälskade extraprinsessor träffat en handläggare och bekräftat innehållet i anmälan..BRA!

Situationen är nu alltså som den tidigare har varit ett antal gånger att ord står mot ord och jag kan bara hoppas att utredningen som får ta MAX 90 dagar håller måttet.

Frustrerande att veta att flickorna ska leva i helvetet tills utredningen är klar..jag kan GARANTERA att jag följer den med BLÅSLAMPA!

Jag vet inte..och har svårt att förstå hur det kan vara för barnets bästa att under utredning pågår ska barnen vara kvar hemma. I ett hem där de inte hinner upp ur sängen på morgonen förens ord som fitta..horunge haglar. Tänk att behöva gå till skolan och det sista som sägs innan du stänger dörren är -"Jag hoppas du blir överkörd av en långtradare din jävla fitta"..tänk att få höra det av sin mamma!

2 kommentarer:

  1. Ledsen och arg att det ska ta så lång tid innan det händer någonting!

    SvaraRadera
  2. Jaa..det som är positivt nu är att soc har tagit en formell anmälan..har ett antal ggr försökt anmäla men då har de inte tagit det formellt eftersom jag bara är privat person..jag BÖR anmäla i lagens mening..skolan och andra professionella SKA..men de som SKA stoppar huvet i sanden i god strutsanda :v

    KRAM

    SvaraRadera