lördag 26 februari 2011

MER ÄGG ÅT FOLKET..

Lördag morgon och gråmulet men temperaturen går åt rätt håll -1°c och det känns behagligt.

Skidor på tv men själv ska jag göra nytta har jag tänkt. Vad sägs om “Tvättstugeprojektet” som borde inletts för länge sedan. En så där “surdeg” och jag vet inte varför eftersom jag kommer bli otroligt nöjd när jag är klar.

Promenera blir det också och man tänker bra när man promenerar..saker faller på plats i skallen och det har Älsklingen alltid sagt men för mig blev det påtagligt för bara någon dag sedan. Ut och gå så sköter hjärnan tankeverksamheten på ett mycket bättre sätt.

Gör en liten återkoppling till ägg. På äldreboendet Nordlund i Köping är det ju slutätet på äggfronten..eller vi får väl se..jag tror äggbeslutsfattarna (vi kan kalla dom “Äggen”) ändrar sig när frågan fått massmedial uppmärksamhet.

Den lokala tidningen Bärgslagsbladet hann inte riktigt med riksnyheten och har ännu inte skrivit något om äggindragningen men på måndag borde äggen få rubriker i Bbl och då blir det nog förändringar – MER ÄGG ÅT FOLKET!!

Vi fick ägg härhemma i går eftermiddag..äggleverans! Mellanprinsen kom farandes med en bricka “hemägg” som han inhandlat vid gårdsförsäljning på hemväg från jobbet. Finägg kan man också kalla de alldeles för stora äggen. För stora enligt Eus måttbestämmelser för att sälja i butik..stora fina med gula gulor och en del har dubbelgulor!! Såna skulle gamlingarna på Nordlund få till frukost!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar