tisdag 22 februari 2011

Att övervinna motstånd..

Tänk..ibland när man tror att man är vid vägs ende och inte hittar vidare så är det något som inträffar och man får till sig en ny liten infallsvinkel..ett halmstrå dyker upp som går att greppa.

Så var det idag. Jag fick en inlevelse att söka en person som jag stött på på nätet..eller rättare sagt läst en uppsats och en artikel av honom. sökte efter kontaktuppgifter och hittade inte ett spår…konstigt i egenskap av Ewa the researcher.

Så kom jag på..GISSA och jag vet att Bunny gissar rätt på första!

Japp Facebook..och tack så jäkla mycket FB ! Jag skrev ett meddelande till uppsatsförfattaren som nu på tisdagskvällen har ordnat och delat med sig av en kontakt i sitt kontaktnät som kommer leda oss, sonen framför allt, vidare i kampen mot upprättelse.

Stämma kommunen..advokat..rättshjälp i hemförsäkringen..smaka på den!!

Tack så mycket Du fina människa som i dag på Internationella Brottsofferdagen ingett nytt hopp i oss och flyttat ribban ett hack till..nu ska vi över nästa höjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar