torsdag 17 februari 2011

Vackra saker..

Är ju ingen “pryllisa”..har svårt för att skapa relationer till saker.
När det gäller konst så är det annorlunda och då kan man ju fråga sig vad som är konst? För mig är det ytterst personligt och jag känner när det är konst för mig.

Konst är något som berör..det kan ha skrovlig yta som berör när jag känner på det..det kan vara musik som har något speciellt..ett speciellt ljud eller ton som går rakt in i själen.
Det kan vara många olika faktorer som påverkar..och eller berör.

Härom dagen blev jag lagd till en grupp på Facebook, “Vi som bloggar” ett skojigt forum där bloggare med geografisk spridning talar om när de skrivit något nytt i sin blogg.
Mitt estetiska öga fastnade ganska omgående på en bild som visades i anslutning till en nyupplagd blogg och jag vill varmt rekommendera att du kikar in hos
tina
Fantastiska konstverk som jag inte kan titta mig “mätt” på..jag hittar nya detaljer varje gång jag tittar på Tinas alster..så roligt!

För mig som inte är begåvad med att kunna uttrycka mig i bild..jag har liksom “avbrott på kabeln” mellan hjärnan och handen..dvs den bild jag har i hjärnan kan inte förmedlas vidare ut via handen till papper eller duk och därför blir jag så HIMLA IMPONERAD när jag stöter på någon som fått gåvan!
Klicka på bilden ovan så flyttar du dig till Tinas blogg!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina ord - jag blir alldeles varm i hjärtat! Är otroligt glad och stolt över att kunna förmedla sådana känslor via min konst, då har jag uppfyllt mitt mål. Tack!

    SvaraRadera
  2. Svanarna är otroligt vackra! :)

    SvaraRadera
  3. Ja men Tina jag är en väldigt ärlig person som säger vad jag tycker och du gör fantastisk konst!

    och jag håller med Bunny..otroligt vackert fångade svanarna..riktigt vackert!

    God natt på Er!

    SvaraRadera