tisdag 15 februari 2011

Work Abroad Tour=FIASKO

Så har jag äntligen landat i vår fantastiska soffa..vill faktiskt aldrig mer gå härifrån!
Funderar över myndigheterna som bara stjäl min oerhört dyrbara tid. Försäkringskassan är skyldig mig 1 timme och 25 minuter .(.jodå hon ringde upp igår handläggaren och samtalet tog 10 min).

Arbetsförmedlingen har också löpande räkning som jag ska fylla på med dagens 30 + 50 minutrar. ALLTSÅ DET KAN INTE FÅ VARA SÅHÄR!!
Jag känner mig så mindervärdig och så jäkla kontrollerad. :v


De 30 minutrarna gick åt till att OBLIGATORISKT infinna mig på rubricerad mässa..bara för att få veta att där fanns inget som passade mig att söka..C/E chaufförer i Norge..Au pair och lägerledare i Skandinavien och Storbritannien..Volontärjobb överallt..ja och det förstås.. jobb i sjöfartsbranchen..VAD FAN SKULLE JAG DÄR OCH GÖRA?..OBLIGATORISKT! :v

När jag påpekade att eventet var missriktat i förhållande till mig och mina kompetenser så fick jag till svar..”mm men det är bra att få nya infallsvinklar” ..men dom har ju ingen jävla aning om hur många infallsvinklar som dyker upp hela tiden..klarar mig bra med de jag redan har.

En liten enkät skulle fyllas i också..läs EWA TVÄRVÄGRAR.. en fråga i enkäten var så här..
Vilket var ditt syfte med att besöka mässan?.. jag hade väl inget syfte..jag var ju dittvingad :(
Detta tog 30 minuter och kostade 25:- i bussbiljett.

Del 2 i besöket på Arbetsförmedlingen handlade om att jag skulle visa upp orginalhandlingar (intyg/betyg) från mina två senaste anställningar..jo du hörde alldeles rätt..AF ska kontrollera att mina uppgifter stämmer ..

Jaha..fick ta nummerlapp och sitta och vänta..vänta..vänta ..vänta i 45 min. Sedan blev jag hämtad av herr handläggare som studerade mina papper noggrant..MEN FÖR FAN VAD KRÄNKANDE DET ÄR..sen skrev han in i datorn att HAN hade GODKÄNT intygen.

Därefter slog han på hur många jobb jag förväntades söka idag..och koderna avslöjade 12 stycken. Att jag ska kunna flytande franska på ett av dem torde inte vara något hinder!
Ett av jobben var ett som bara fanns hos AF..skulle tillsättas omgående.
Ser jag jobbet på platsbanken?” frågade jag. “Jag skriver ut det på papper” sa handläggaren. “Men jag vill inte ha fler papper jag använder min dator till allt och vill därför ha dokumentet via webb eller epost” sa jag.. sa handläggaren “det ingår i mina arbetsuppgifter att skriva ut såna här papper..jag måste sköta mitt jobb”

DEBITERING: 1 timme och 20 minuter + bussresa tor hemmet á 50:- (fick betala ny biljett eftersom biljetten gäller i en timme) 


JAG VILL BO I DANMARK..ALLT ÄR MYCKET ENKLARE DÄR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar