lördag 12 februari 2011

Barnvaktande..

är ju ett litet hedersuppdrag och jag har sagt det förut men jag förstår verkligen inte hur det har gått till men jag har haft 3 egna små och det förblir en gåta :)

Den här gången är det systerdottern som "vaktas" ..gillar inte ordet men det är ju vedertaget i sammanhanget. Det ska ätas ..bytas ..lekas och sovas. Det som slår mig också är att HUR klarade jag mig utan ALLA små fiffiga saker? Små burkar med indelning för olika pulver? (och den är inte lätt kan jag meddela för HUR ska du veta vilket pulver du ska använda till vilen rätt? ..är det välling eller gröt eller?)

Sen har vi "fruktgrejen" en liten plastsak med nät :o ett handtag längst ner (den ska själva barnet hålla i) ..i den övre delen lägger man tex små fruktbitar i nätet som skruvas på den nedre delen..handtaget. Nätet med frukten stoppas i munnen och då är det så fiffigt tänkt att nätet förhindrar barnet att få i sig för stora bitar :o

Vet inte hur fruktnätsgrunkan funkar till barn med ett helt garnityr..kan tänas att det äter frukt utan nät då..ev!

Jaa..kul är det men trött blir jag. Längtar just nu hem till älsklingen!

1 kommentar:

  1. Ha Ha...Hej igen :-)
    Jag har en känsla som blivande mormor att jag kommer få erfarenhet av alla dessa moderna prylar som idag är helt nödvändiga för att klara av ett barn. Jag funderar ibland när jag är på barnens hus med min gravida dotter hur i hela fridens namn vi gjorde när dom var små *s*

    Ska man vara barnvakt nån kväll så krävs väl en 2 veckors kurs i hur alla tillbehör ska skötas *s*

    SvaraRadera