måndag 7 februari 2011

Försäkringskassan ..igen..

Skulle vilja ha ett snack med försäkringschefen Svante Borg på Försäkringskassan som uttalade sig så fint om myndighetens bemötande! NEJ MEN DET ÄR JU KVALIFICERAT SKITPRAT ..inget annat!

Om det vore så att jag haft otur med att träffa på FEL handläggare vid myndigheten varje gång jag behöver kontakt..men nu börjar det bli många som är FEL! dessutom vet jag ju hur andra har det i sina kontakter med kassan.

Neej Svante du behöver ha ett alvarligt samtal med dina NÄBBGÄDDOR!!

Ringde kassan nyss för att ta reda på om en ansökan som skickades in för två veckor sedan mottagits. Tryck 1 för att..tryck 3 för att ..tryck och tryck..vi har 5 minuters kö. Med de 23 minutrarna förra veckan är nu kassan skyldig mig en halvtimme i förlorad tid!

Joo..jag behövde prata med en person..inte snacka med webbHanna hon har ingen koll överhuvudtaget och chattjänsten låg fö nere pga överbelastning.

Innan NÄBBGÄDDAN svarade blev jag informerad om att “samtalet ev spelas in..i utbildningssyfte” Vem är det jag ska vara med och utbilda..jag vill faktiskt gärna få en fråga om det är ok att spela in MITT samtal med kassan!!!

“jag vill bara veta om den ansökan jag skickade för två veckor sedan har registrerats hos Er?”…”Tycker det gått lång tid och jag vill veta?”, så sa jag.

“Vad är det för ansökan?” frågade NÄBBGÄDDAN

“Aktivitetsersättning” svarade jag ..”Men är det inte aktivitetsstöd då?” ifrågasatte NÄBBGÄDDAN

“Vid förlängd skolgång?” svarade jag ..”Ja men då är det ju aktivitetsersättning” sa den näbbande gäddan (då var den nära..den där “är du dum i hela huvet eller!” men nej då jag sköter mig

“Det har skickats brev till er den 3 februari” sa hon. “Hur lång är handläggningstiden för aktivitetsersättning” frågade jag “DET STÅR I BREVET” svarade näbbgäddan kort.

“Men du..” sa jag mycket lugnt “Eftersom jag inte fått brevet kan jag ju inte läsa det och jag behöver få veta”

Brevet måste ju komma när som helt och du får läsa där” avslutade NÄBBGÄDDAN

Ett FANTASTISKT bemötande av Försäkringskassan!

Undrar om gud hör bön!

4 kommentarer:

  1. Instämmer..vete tusan om jag inte får en hjärnblödning..det PULSERAR i hela huvudet!

    Försäkringskasseframkallad stroke"
    :@

    SvaraRadera
  2. Ja... Det MÅSTE ju komma ett namn för alla oss andra som åxå blir drabbade men som inte har cancer... :@

    SvaraRadera