måndag 14 februari 2011

Försäkringskassan tar stor plats..

För stor!

De senaste två veckorna har rubricerad myndighet tagit alldeles för stor plats i mitt liv. Kassan är nu skyldig mig 1 timme och 15 minuter i faktisk tid. Jag funderar på att skicka en faktura på den tid Kassan tagit i anspråk för att manifestera den fullkomligt urdåliga handläggningen de företar.

Den senaste frågeställningen som “hänger i luften” och som kassans kundtjänst inte kunde reda ut och svara på utan hänvisade till den av kassan utsedda handläggaren som inte går att nås, utan för att få frågan besvarad har jag nu ringt 8 ggr bara för att få veta att “Den ni söker är inte anträffbar..återkommer …” och när jag ringer igen har tiden för anträffbarhet flyttats fram.

Jag tror inte de har en endaste aning om att det fungerar på det här sättet för då skulle de väl göra något åt det..eller?

Om man tänker på alla som har behov av kontakt med Försäkringskassan och vi leker med tanken att 50% procent har samma dilemma som jag har..att få ringa 8 ggr och ändå inte komma i kontakt med rätt person..då kan man ju bara konstatera att ineffektiviteten kostar enskilda massor med pengar i förlorad tid..jaa..om man omsätter tid i pengar!

Nästa uppror kanske är att uppmana alla som är i min sits att debitera kassan för förlorad tid.

Min lilla undersökning om vad folk tycker om Försäkringskassans bemötande är långt ifrån vetenskaplig och om jag tittar på alla besökare jag haft här på bloggen och skulle räkna ut svarsfrekvensen procentuellt efter besökarantalet så kan man  inte säga att svaren är representativa alls. Tycker dock att det är intressant att 10 personer har svarat..1 av dom har inte varit i kontakt med Försäkringskassan..9 tycker att de fått ett dåligt bemötande och man känner sig kränkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar