söndag 6 februari 2011

Fredag kväll–måndag morgon..

Vad tusan tar tiden vägen däremellan? ..Jag bara undrar!

Nu sitter jag bänkad och ska avsluta helgen med Wallander. Det har varit en bra helg och vi har haft det bra Älsklingen och jag.

Testat en massa olika mjukvaror har jag gjort. Allt från bloggredigeringsverktyg till nya versioner av skärmfångarprogram och ett bildbehandlings- eller jag skulle nog kalla det för redigeringsprogram PhotoScape som jag fick tips av ღ Bunny ღ om. Tycker dock att programmet, än så länge ska väl sägas, är lite småtråkigt och sparsmakat. Men det är lite tidigt att säga än.

Tror man har sitt favoprogram vad gäller bildredigering ..jag vet ju dom som inte kan vara utan Picasa :)

Själv föredrar jag www.picnik.com ett onlineprogram som är ett roligt lättnavigerat bildredigeringsprogram. Den stora fördelen är att du inte behöver ladda hem någon programvara utan du laddar upp bilderna och redigerar dom on line för att spara ner dom redigerade och klara.

Kan inte påstå att Adobe Photoshop är mitt favoritprogram med det är outstanding för bildbehandling. Ett ganska avancerat program som tillsammans med de andra i sviten Adobe Master Collection är nödvändig kunskap om man ska arbeta professionellt med layout och DTP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar