torsdag 3 februari 2011

Frustrationsträning..

"Inget är som väntans tider!"
Sammantaget är det mycket som väntas på i dagsläget och det är verkligen energikrävande att vänta.. rent av frustrerande!

Frustrerande att veta att jag inte kan göra något annat än vänta på att få besked. Nu snackar vi inte om ett besked utan ett antal olika.. samt några telefonsamtal som utlovats.

Det pågår många parallella processer i skallen..ett sätt att skapa planer utifrån de besked som kan förväntas..dvs ett slags plan b och c system .."om jag får det här beskedet ..hur ska jag ställa mig till det..och vad behöver jag göra då?"

Jag tänker ofta på människors kunskap om samhällets olika funktioner ..vet gemeneman vad man behöver göra för att komma i kontakt med rätt person vid rätt tillfälle? eller är det så att det inte behövs? Det är kanske jag som krånglar till saker och ting men om jag avgränsar mig till ett av telefonsamtalen jag väntar på så krävdes det research och med hjälp av ett antal olika människor (jag tror det blev 5) lyckades jag få telefonnumret till den person som identifierats vara rätt att lyfta frågan med.

Efter ett mycket informativt och tydligt samtal med den identifierade personens sekreterare utlovades att jag skulle bli uppringd i går eftermiddag ..klart och överenskommet!

Väntade och trodde var enda gång telefonen ringde igår att det äntligen var dags att få någon form av besked ev personen som skulle ringa. ICKE..hon ringde inte som utlovat!

Jahaja..nu är det upp till mig att göra ett val. Ska jag ta kontakt ånyo..den här gången med ytterligare skärpa i rösten? ..ska jag nu dra en gräns utifrån att tankarna går.."fasen..hur många telefonsamtal och hur många personer ska jag behöva krångla med? ..är gränsen nådd så kan jag välja att antingen lägga ner hela projektet ELLER göra ett formellt dokumenterat ärende med adressat nämnd eller styrelse. Då dyker nästa fråga upp .. har jag juridisk kunskap att tillföra rätt argument för att ärendet ska få den dignitet det ska ha?

Jag forsätter mina funderingar och då handlar det om tiden det kommer att ta för ärendet att "mala i kvarn" ..den tiden finns inte kommer jag raskt fram till. Suck ..och jag kan ju inte bara lägga ner!

Neej..väntar och ser vad som händer under förmiddagen. Efter lunch om intet hänt får det bli mail-korrespondens med  kopior till diverse olika personer så ALLA som kan tänkas kunna ha något med frågan att göra får samma information ..hmm undrar om media ska få ta del av samma information ..det kanske börjar bli dags för det nu!!

FRUSTRATIONSTRÄNING!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar