torsdag 24 februari 2011

Tunga artilleriet..

Det är vad som brukar plockas fram i krig. Jag gillar inte krig men tycker inte det är ett dugg konstigt att de uppstår.

Vi ser hemska prov på hur människors inneboende iska rinner över i Libanon just nu och flera andra länder. Maktkamper där maktbalansen är mild sagt i obalans och demokrati är ett ord många inte ens känner till men längtan efter demokrati tar överhanden och då fullkomligt exploderar ilskan.

Ilska är farligt..riktigt farligt om man inte får utlopp för den och i sonens och min situation är det mycket ilska lagrat.

Så när jag nu fick tag i den ytterst ansvarige kan jag bara konstatera att ilskan tog åtminstone rätt form och med det tunga artilleriet av kanslisvenska..pedagogik och psykologi samt VÄL VALDA ORD har jag nu på mycket kort tid fört fram ÄRENDET.

Respittid utlyst till , senast, måndag och nu var det väl ändå tusan om ärendet inte ska kunna behandlas och få ett värdigt avslut..ett avslut där vi alla kan gå vidare i livet för det längtar vi efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar