onsdag 9 februari 2011

Reparation och vit choklad..

Återhämtning har vi ägnat oss åt idag sonen och jag efter den fullkomliga kraschen i berg och dalbanan igår.

I morse ringde telefonen och det var en av “reparatörerna”, Socialchefen i vår stad, som på en annan “reparatörs” uppdrag, Skolchefen i vår stad, ringde efter att hon fått information om gårdagens katastrofala besked.

Jag är väldigt tacksam över samtalet som lyfte tonvis med ilska och oro från våra axlar. TACK!

Det är viktigt att bli tagen på alvar ..det är viktigt att bli förstådd ..det är viktigt att en viktig fråga får den dignitet den ska ha. Det förstod jag att vårt “ärende” hade i morse efter att ha blivit uppringd av den i sammanhanget viktiga personen.

Det allra viktigaste är att lösningen för min “lillprins” blir sådan att han får ett erkännande att det kunde bli så fel, samt att han känner sig på väg i livet och att han kan investera i sig själv.

Efter en god lunch i centrum och några nyttiga ärenden har vi nu slagit oss till ro.

Känns lyxigt med en stor kopp kaffe och vit choklad!

3 kommentarer:

  1. Jätteskönt..nu är han på banan igen "lillprinsen" och får jag bara vila till mig..jag med!
    <3

    SvaraRadera