måndag 14 februari 2011

Halvlek..

Jag fick nyligen en förklaring på vad halvlek är och när det heter halvlek. Eftersom jag är totalt (nästan) ointresserad av sport så har jag inte tagit till mig terminologin heller och då är det faktiskt inte så lätt att veta när det kallas perioder eller halvlek eller set eller …

 

Efter att älsklingen fåt frågan hur lång en period är för tusende ggn i ordningen sa han “Det kallas halvlek när matchen delas i två omgångar” men gud så logiskt det blev förstår du och nu vet jag att tex fotboll och handboll är uppdelade i två halvlekar = 1 match!

Dagens match har hunnit till halvtidsvila och den andra halvleken ska snart blåsas igång. För att sammanfatta den första halvleken så har den varit seg..den inleddes med några samtal..sen har tvätt sorterats och tvättats..lunch har lagats och ätits och en liten bit av helgens snöoväder har skottats undan..

 

ja ..och sen är det följetongen Försäkringskassan som kommer att hänga kvar in i andra halvlek eftersom det var någon annan än själva handläggaren som svarade i handläggarens telefon “SKRIV EN LAPP OM ATT HON SKA RINGA MIG IDAG" och det lovade telfonpasserskan hos Kassan. Hon är för övrigt den 7de i raden Kassamedarbetare jag varit i kontakt med de senaste två veckorna UTAN att få något uträttat

 Förvånad

2 kommentarer:

  1. Så du duschar i halvlek....det är lite annorlunda om man jämför med fotboll och handboll :-)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj..hmm hur blir det då då :i ..kan man duscha i halvtid då..på rasten kanske fast just duschandet är kanske mer lämpligt att förlägga efter matchen dvs när två halvlekar + halvtidsvilan har gått !! :e

    Sen brukar jag faktiskt halvleka lite när jag duschar :)

    Kramar!

    SvaraRadera