fredag 18 februari 2011

Vänner från förr..

Vaknade nyss och upptäckte att jag haft sovmorgon Ler..

Var ute och slarvade i går kväll vilket tillhör ovanligheterna. Slarvade och slarvade..nja så var det väl inte men trevligt hade jag.

Träffade vänner från tonåren och vi upptäckte att det gått ett helt liv sen senast..mycket att avhandla hade vi!

Upptäckte att Västerås är större än man tror och det tog mig en hel timme att transportera mig med buss till bjudningen. Det tog ännu längre tid att transportera mig hem eftersom det skulle åkas nattbuss som inte går lika frekvent som bussarna på dagen, och kallt var det som TUSAN!

Dagen idag ska användas att göra flera av gårdagens inplanerade hushållsnära tjänster. Gårdagens plan sprack eftersom jag ägnade mig åt viktigare saker som att göra en anmälan till soc om att barn far illa.

Förstår verkligen inte hur en del vuxna föräldrar tappat all känsla för hyfs och respekt. En del barn har det riktigt förjävligt..nu tycker rättstavningsfunktionen att jag ska ändra ordet till fördärvligt.. men FÖRDJÄVLIGT är precis rätt ordval i sammanhanget.

Sonen sa igår “mamma..jag förstår verkligen inte varför du ska hålla på att jobba med IT och datorer för..du ska ju jobba med att hjälpa människor..du är ju så bra på det”

Ett gott betyg som värmer en mammas hjärta men det viktigaste är för mig att man kan göra en skillnad..inte för alla som behöver men för någon.

3 kommentarer:

  1. Jag kan hålla med din kloka son, för det är såna som har varit med om mycket som är bäst på att lösa och att se andras problem... ♥

    SvaraRadera
  2. Nu återstår bara att se vad som kommer hända. Det är frustrerande att veta att helvetet pågår och att inte veta när och HUR Soc kommer agera.

    Har varit med förr och vet att problem kan lösas på andra sätt än mitt. Den här gången uttrycker flickorna att de vill bli omhändertagna NU och det är fredag och socialtjänsten tar fredagsledigt snart..suck! <3

    SvaraRadera
  3. :( Jag hoppas att det löser sig!!

    SvaraRadera