onsdag 9 februari 2011

Arbetsförmedlingen..vilken FA®S..

Ett nyttigt ärende..eller det var nog mest nödvändigt.. var att idag skriva in mig på Arbetsförmedlingen
Cool
Vilken fars .. jag har ju dröjt länge i full medvetenhet att “skriver jag in mig så får jag ett litet helvete”
För 1,5 år sedan skrev jag in mig sist..faktiskt i rent studiesyfte. Jag ville helt enkelt se hur det fungerade och det var en VÄLDIGT intressant upplevelse

Så med den erfarenheten hade jag den här gången gjort allt färdigt med registrering och så. Jahaja ..min farsot besannades!!

Ja det efter att jag fick påpeka att jag tillhörde Arbetsförmedlingens yrkeskategori “Andra lärare och instruktörer” inom yrkesområdet pedagogik så hon kunde koda mig på rätt sätt. Jag har ju andra koder jag dras med också som visar min behörighet att söka ganska avancerade administrativa tjänster.

En liten sökning i AFs databas företogs och precis som jag anade så SKA jag nu söka diverse VD-sekreterare tjänster ..en i Göteborg och två i Stockholm! Dessutom ska jag söka Datalärare på Latinamerikanska Kulturhuset i Stockholm samt Utbildare i Malmö.


Sjuk

Ja..det också!! I must go on a work abroad tour ..you see i will, if necessary, go abroad if i dont find work here in the neighborhood!
JESUS HJÄÄÄÄLP!! Jag som älskar att vara hemma med Älsklingen!

Nu när jag funderar på det fick jag ingen information vilken FAS jag räknas in i men jag tror det måste vara den FASansfulla

11 kommentarer:

  1. Hej !

    Menar du att dom kan tvinga dej att ta anställning utomlands eller missuppfattar jag helt nu ?

    /raggartufsen

    SvaraRadera
  2. Du har förstått helt rätt!! om jag UPPBÄR A-kassa så är det bara söka anvisade arbeten!

    Det är därför jag dragit på det hela. Jag har ju tron på att jag ska hitta jobb..har mycket på fötterna men nu är man ju inte gjord av pengar så det kan ju vara bra med tillskott i kassan. Så då så..då är det bara att sätta igång och Toksöka!

    Är man som jag 51 med STOR familj och 3 barnbarn så har man inte tid och ork att transportera sig hur som helst över landet och världen.

    Jag vill vara hemma!! Har pendlat i många år och pluggade så jag skulle kunna göra ngt annat än administrera..är liksom klar med det. Jag vill bara utbilda..det är så kuuul och sen vill jag vara hemma för resten.

    Men dom värdena ..att ha roligt må bra och ha ett bra förhållande ..dom värdena missar man i den frenetiska jagten på produktivitet!

    Ha det!/Ewa

    SvaraRadera
  3. Men... Och jag som blev arg på att de skulle tvinga mig att söka över hela landet...

    Utomlands är ju helt SJUKT! :@

    SvaraRadera
  4. Men herrejösses....Boende och sånt utomlands då Ex i norge, hjälper dom till med det då eller ?

    Man blir ju bara helt paralyserad :-(


    Ps´undrar varför du inte har så man kan klicka i att man vill ha mail och följa upp kommentarerna ?
    Ds

    SvaraRadera
  5. Oj har jag inte ..hmm...mail..ska titta då vad jag behöver göra för liten inställning för det :)

    Ewa

    SvaraRadera
  6. Sussie... Det har ju inte du heller :P Det är ju bara WP som har det *flin*

    SvaraRadera
  7. Ha Ha har jag inte ?

    Men hur får du reda på varje gång jag skrivit svar då ?

    Det måste ju gå att ordna, nu ex hade jag ingen aning om att det fanns svar här.

    Det här får vi lösa på nåt sätt :-)

    Ha en fortsatt trevlig kväll båda två :-)

    SvaraRadera
  8. *skrattar* Jaaaaa... Jag följer inte så många bloggar slaviskt så det är rätt lätt att komma ihåg var jag skrivit någonstans... Så jag kikar tillbaka lite då o då för att kolla om någon skrivit efter ;)

    Hoppas ni båda får en fin söndag ღ

    SvaraRadera
  9. Provar mailfunktionen...? :)

    Provar att svara på en kommentar via mail...? Det har jag åxå, men vet inte hur jag gör... :(

    SvaraRadera
  10. Det funkade alldeles utmärkt för mig. Det fanns en länk ..Svara Kommentar..så gjorde jag det men det kanske är olika valalternativ beroende på vilket konto man väljer när man kommenterar ?

    KRAM

    SvaraRadera